Nowy Forester

Nowy Forester

Wewnątrz


Klimatyzacja dwustrefowa

System  klimatyzacji dwustrefowej zapewnia komfort w kabinie wszystkim  podróżującym. Wybierz jeden z czterech trybów pracy, aby dostosować  temperaturę dla dowolnej osoby. Dla większej wygody można również  sterować systemem klimatyzacji za pomocą 6,3-calowego wyświetlacza  wielofunkcyjnego.

Przełącznik pamięci położenia fotela*

Funkcja  pamięci fotela jest powiązana z pozycją lusterek bocznych, co zwiększa  komfort i wygodę. Ponadto lusterko boczne po stronie pasażera automatycznie odchyla się w dół, po włączeniu wstecznego biegu, co  zapewnia lepszą widoczność przy cofaniu.

System wentylacji tylnej części kabiny

Z  tyłu centralnej konsoli Forestera znajdują się regulowane kanały  wentylacji, dzięki czemu pasażerowie tylnych siedzeń mogą podróżować  komfortowo.

Podgrzewanie tylnych foteli*

W zimne dni, dla poprawy komfortu pasażerów podróżujących z tyłu, Forester został wyposażony w podgrzewanie tylnych foteli.

Podgrzewana kierownica*

Podgrzewana kierownica w Foresterze zapewnia kierowcy przyjemną i komfortową podróż.

Apple CarPlay i Android Auto*

Funkcje Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają użycie najpopularniejszych aplikacji na dużym wyświetlaczu  multimedialnym. Zdolność rozpoznawania głosu pozwala na ich  wykorzystanie bez użycia rąk, zwiększając bezpieczeństwo jazdy i  ograniczając rozpraszanie uwagi kierowcy podczas prowadzenia.

Zewnątrz


Reflektory LED z automatycznym poziomowaniem

Reflektory  LED z   automatycznym poziomowaniem pracujące jako światła  mijania i   drogowe,  zapewniają doskonałą widoczność w nocy na krętych  drogach.

Tylne lampy zespolone LED*

Tylne lampy zespolone w kształcie litery C, nadają nowemu Foresterowi wyrazisty wygląd.

Przednie światła przeciwmgłowe LED

Stylowe  i o sportowym  charakterze reflektory przeciwmgłowe LED posiadają duży  zasięg światła,  poprawiając widoczność w nocy lub przy złej pogodzie.

Boczne progi samochodu

Progi  samochodu zaprojektowano tak,  aby w całości były przykryte panelem  drzwi. Rozwiązanie to zabezpiecza  progi przed zanieczyszczeniami, a  pasażerowie nie brudzą ubrań podczas  wsiadania i wysiadania.

Bezpieczeństwo

System monitorowania kierowcy - Driver Monitoring System (DMS)*

System  monitorowania kierowcy zapewnia bezpieczniejszą jazdę poprzez  dedykowaną kamerę umieszczoną nad wyświetlaczem wielofunkcyjnym i  ostrzega gdy wykryje u kierowcy oznaki rozproszenia uwagi lub senność.

Alarm

Jeżeli  system DMS wykryje zamknięte lub skierowane w bok przez dłuższy czas  oczy kierowcy (co może być objawem senności bądź rozproszenia uwagi),  zakomunikuje to za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych na  wskaźnikach i wyświetlaczu wielofunkcyjnym.

Wyświetlacz wielofunkcyjny i wskaźniki

Dla  konkretnego kierowcy można również automatycznie dostosowywać  informacje prezentowane na wyświetlaczu wielofunkcyjnym oraz  indywidualne dane o zużyciu paliwa.

Technologia

X-MODE oraz Hill Descent Control

Ciesz  się prawdziwym potencjałem napędowym nowego Forestera dzięki kolejnej  wersji X-MODE. Wybierz tryb SNOW/DIRT dla śliskich powierzchni pokrytych  śniegiem lub żwirem, albo tryb D.SNOW/MUD dla szczególnie trudnych  dróg, takich jak głęboki śnieg lub błoto. X-MODE wykorzystuje wysoki  moment obrotowy i szybką reakcję silnika elektrycznego, aby w trudnych  warunkach poprawić możliwości trakcyjne samochodu, co dodatkowo poprawia  jego osiągi i poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo, kontrola zjazdu ze  wzniesienia (Hill Descent Control) pomaga utrzymać stałą, zadaną  prędkość nawet na śliskich zjazdach, dając kierowcy poczucie pewności.*

Dlaczego silnik SUBARU BOXER?

Dzięki  poziomo ułożonym, pracującym naprzeciw siebie tłokom uzyskano płaską  konstrukcję. Cały samochód ma przez to nisko położony środek ciężkości,  co w połączeniu z osiową symetrią elementów układu napędowego daje  niespotykaną równowagę i minimalizację przechyłów samochodu na  zakrętach. W  odróżnieniu od tradycyjnych konfiguracji silników rzędowych lub w  układzie V, w silniku w układzie bokser przeciwsobne ruchy tłoków z  założenia znoszą się wzajemnie, co pomaga zmniejszyć drgania. Nie ma  zatem konieczności stosowania ciężkich i skomplikowanych systemów wałków  wyrównoważających.

SUBARU e-BOXER Nowy zespół napędowy Subaru

W  celu zwiększenia efektywności jazdy zespół napędowy SUBARU e-BOXER  dostosowuje do warunków jazdy dystrybucję mocy między dwulitrowym  silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa a silnikiem elektrycznym.  Efektem połączenia ze skrzynią Lineartronic jest ciche i liniowe  przyspieszenie, wiernie odpowiadające na potrzeby kierowcy. Umieszczenie  silnika elektrycznego i akumulatora symetrycznie względem wzdłużnej osi  pojazdu dopełnia stabilności, poprawia rozkład masy pojazdu (przód –  tył) i równowagę osiągniętą dzięki nisko umieszczonemu środkowi  ciężkości silnika SUBARU BOXER oraz stałemu napędowi wszystkich kół  Symmetrical AWD.



*wybrane wersje wyposażeniowe