EyeSight i systemy bezpieczeństwa - Max Usługa Mariusz Stefanowicz Sp. J.
EyeSight i systemy bezpieczeństwa

EyeSight i systemy bezpieczeństwa


Adaptacyjny tempomat*



Kontrola wyśrodkowania samochodu w pasie ruchu i adaptacyjna kontrola kierowania*


Przedkolizyjne hamowanie awaryjne*




Awaryjna autonomiczna próba ominięcia przeszkody*




Ochrona przed wyjechaniem poza krawędź jezdni*



Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą*



Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu*



Reverse Automatic Braking (RAB)

Podczas jazdy na biegu wstecznym system wykorzystuje cztery czujniki w tylnym zderzaku do wykrywania przeszkód za pojazdem. Jeśli przeszkoda zostanie wykryta, system może zaalarmować kierowcę dźwiękami ostrzegawczymi i automatycznie zahamować, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.*


Unikanie niebezpieczeństw

Rozwiązania zastosowane w Subaru Global Platform (SGP) oraz Symmetrical AWD, czyli konstrukcja o nisko położonym środku ciężkości, udoskonalone zawieszenie i poprawa sztywności, pozwoliły stworzyć pojazd, który natychmiast reaguje na polecenia kierowcy, co zdecydowanie pomaga w unikaniu zagrożeń drogowych.*


Poduszki powietrzne (SRS)*

Przednie poduszki powietrzne SRS*, przednie – boczne poduszki powietrzne SRS*, kurtyny powietrzne SRS*, kolanowa poduszka powietrzna SRS*, poduszka powietrzna fotela pasażera SRS* i boczna poduszka powietrzna SRS* zapewniają wszystkim podróżującym większą ochronę w przypadku kolizji.



Reflektory LED z dodatkowym źródłem światła przy skręcie

Pomagają zapobiegać wypadkom podczas nocnej jazdy na skrzyżowaniach. Podczas skręcania jasno oświetlają obszar przed samochodem w danym kierunku jazdy, co pomaga wcześnie zauważyć pieszych i rowerzystów.


Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)

SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone w tylnej części samochodu, by ostrzegać Cię (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu), że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd, oraz powiadamiać o obiektach z tyłu auta, kiedy wykonujesz manewr cofania.*


Steering Responsive Headlights (SRH)

Podczas jazdy w zakrętach soczewki reflektorów zmieniają swój kąt, aby doświetlić przestrzeń przed samochodem. Prowadzą strumień światła zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy po to, by kierowca widział więcej.*


Asystent świateł drogowych (HBA)



Auto Vehicle Hold



System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy 

(Vehicle Dynamics Control System)



Aktywne sterowanie momentem napędowym 

(Active Torque Vectoring)



Budowa nadwozia chroniąca kabinę



Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie


Doskonała widoczność


* Zastrzeżenia: 

EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełny opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.
Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight. Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer.
Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych.